بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

برگزاری منطقه ای جشنواره تئاترماه زمینه ساز تبادل اطلاعات است

تاریخ ارسال : 1391/06/13

مدیر مرکز محافل و جشنوارهای حوزه هنری گفت: برگزاری منطقه ای جشنواره تئاتر ماه زمینه ساز تبادل اطلاعات میان کارگردان ها، بازیگران حاضر در این مراسم می شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری فارس، علی قربانی اظهار داشت: همایش های منطقه ای محل حضور گروههای است که به نوعی نمی تواند در جشنواره های سراسری حضور یابند تا بدین وسیله فضای لازم برای حضور پربارتر این افراد در جشنواره های کشوری فراهم شود.
وی ادامه داد:ایجاد فضای کارگاهی و به وجود آمدن زمینه های لازم برای تبادلات اطلاعات حرفه ای باعث می شود تا فعالیت های آموزشی مناسبی در چنین جشنوار های صورت بپذیرد.
 مدیر مرکز محافل و جشنوارهای حوزه هنری تصریح کرد: برپایی جشنواره منطقه ای ماه باعث می شود تا تنوع  کارها راه یافته به جشنواره سراسری بیشتر شود زیرا که در هر منطقه یک گروه از داوران حضور می یابند تا تئاتر های از نظر کیفیت و اجرا به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرند.
قربانی اضافه کرد: امسال جشنواره سراسری ماه برمبنای تئاتر های تولید محوربرگزار می شود و فقط به گروه های که از طرف حوزهای هنری در جشنواره شرکت کرده اند مجوز اجرا داده می شود.
وی در مورد چگونگی انتخاب تئاترها برای شرکت در جشنواره منطقه ای ماه نیز بیان داشت: براساس آئین نامه ها وبرمبنای فراخوان استان های شرکت کننده  در بخش نمایش صحنه ای و نمایش خیابانی  متن سه اثر و در بخش نمایش کودک ونوجوان  متن یک اثر رابرای کارشناسی به تهران ارسال کردند.
مدیر مرکز محافل و جشنوارهای حوزه هنری افزود: پس از کارشناسی در بخش نمایش صحنه ای ، نمایش خیابانی در مجموع  چهار اثر و در بخش نمایش کودک ونوجوان یک اثر از هر استان  پذیرفته شده است.
قربانی تاکید کرد:  در جشنواره تئاتر ماه  منطقه یک استان های فارس، کرمان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد حضور دارند و در مجموع هشت نمایش صحنه ای، چهار نمایش خیابانی، سه نمایش کودک  به همراه سه نشست تخصصی در طی روزهای 15 تا 18 شهریور در مجموعه خانه فرهنگ شماره 2( ابوریحان و لایق) شهر شیرازاجرا می شود.
وی یادآور شد: در نهایت سه نمایش صحنه ای،سه نمایش خیابانی و یک نمایش کودک از میان تئاترهای شرکت در  جشنواره منطقه ای  تئاتر ماه کننده برای حضور در جشنواره سراسری ماه انتخاب می شوند.
 مدیر مرکز محافل و جشنوارهای حوزه هنری ضمن تقدیر از عملکرد مسئولان حوزه هنری فارس اظهار امیدواری نمود که برگزاری اولین جشنواره منطقه ای تئاتر ماه زمینه ساز ادامه این روند در سایر نقاط کشور باشد.
لازم به ذکر است از استان فارس در بخش نمایش صحنه ای ، تئاتر یک اتاق با 2در به نویسندگی محمود ناظری  و کارگردانی اصغر سلطانی نژاد، در بخش نمایش خیابانی ، تئاتر پرده خوانی جنگنامه به نویسندگی و کارگردانی سلمان فرخنده، در بخش نمایش کودک ونوجوان تئاتر شنل قرمزی و کتاب جادویی به نویسندگی مهران امین لاری در این جشنواره شرکت می کنند.