بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه/ کارگردان بهشت با طعم چای تلخ:جنگ برای من تمام شدنی نیست

تاریخ ارسال : 1393/07/20

خسرو امیری کارگردان نمایش بهشت با طعم چای تلخ گفت: جنگ برای من تمام شدنی نیست و سعی دارم با رویکردی نو آثاری فاخر را پدید آورم. به گزارش روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، خسرو امیری کارگردان نمایش بهشت با طعم چای تلخ در خصوص اثر ارائه شده خود در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه گفت: این نمایش که حاوی متنی کمدی است قصه دوبرادر اهل کرمانشاه که به مشهد سفر کرده اند را روایت می کند که در آن به علت بد ذاتی و بوجود آوردن دسیسه یک برادر بر علیه دیگری شاهد اتفاقاتی هستیم. وی افزود: این نمایش یکی از دغدغه های ذهنی ام بوده است که به معضلات دفاع مقدس می پردازد و بیانگر یکی از افراد زندگی من است و به نوعی قصه مبتنی بر واقعیت است. وی با اشاره به اینکه فارغ از موضوعات فراخوان جشنواره به این نمایش پرداخته، عنوان کرد: این کار برای حدود هفت سال پیش است و در آن زمان موضوع جشنواره تئاتر ماه مطرح نبود که بخواهم برای آن کار بسازم. در جشنواره ها یی با موضوعات ارزشی افرادی هستند که دغدغه شان صرفا حضور در جشنواره است و بیشتر اوقات بدون اینکه موضوع اعلام شده برای جشنواره جایی در ذهن و عقیده شان داشته باشد، تنها به عنوان بهانه ای برای مطرح شدن به آن می پردازند و بعضا هیچ نقطه اشتراکی با آن موضوع ندارند. امیری بیان کرد: جنگ برای من تمام شدنی نیست و سعی دارم با رویکردی نو که به آن دارم آثاری فاخر را پدید آورم. این کارگردان تئاتر با اشاره به مثبت ارزیابی کردن نحوه مدیریت جشنواره در دوره های گذشته خاطر نشان کرد: در دوره گذشته شاهد برگزاری اختتامیه ای بودیم که خود اهالی هنر برگزار کننده آن بودند ودرآن خبر از ایراد سخنرانی های بیهوده توسط مسئولین نبودیم که به نظرم جز وقت تلف کردن مخاطبان عایدی ندارد. همچنین در جشنواره ها معمولا شاهد باندبازی هایی در داوری هستیم که این موضوع در دوره قبل به زعم بنده محسوس نبود. امیری با بیان اینکه حوزه هنری در بحث سالن های اجرا با کمبودهایی روبرو است، اظهار داشت: در دوره قبل یکی ازسالن های اجرا هنگام مشکلاتی هنگام ورود و خروج مخاطبان وجود داشت که امیدوارم در این دوره با آن مواجه نباشیم. وی در پایان خاطر نشان کرد:اگر بر خلاف دوره گذشته که جلسات نقد و بررسی درروزهای بعد از اجرا برگزار می شد شاهد برگزاری آن بلافاصه پس از اجرا باشیم به نظرم بهتر است. همچنین به نظرم نوع تیزها ، تبلیغات و جوایزی که دردوره قبلی جشنواره در نظر گرفته شد کم از جشنواره تئاتر فجر نداشت. گفتنی است،نمایش بهشت با طعم چای تلخ روز چهارشنبه مورخ 1393.7.23 در دو سانس 16.30 و 18.30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می رود.