احسان شادمانی: جشنواره طنز سوره اولین جشنواره فیلم كوتاه با موضوع طنز است
تاریخ ارسال : 1393/05/01
یك كارگردان معتقد است،جشنواره طنز سوره اولین جشنواره ای ست كه به فیلم كوتاه با موضوع طنز پرداخته است و نه تنها در فیلم بلكه در همه زمینه های اجرایی موثر است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، احسان شادمانی كارگردان فیلم كوتاه "ننو"، اثر راه یافته به بخش فیلم طنز سوره، درباره جایگاه طنز در سینمای ایران گفت: طنز را نمی شود در سینمای ملی بررسی كرد چون جایگاه خاصی دارد كه به صورت موضوعی بررسی می شود و البته باید بیشتر از این بررسی شود. طنزی كه در سینما و تلویزیون كه امروزه ما شاهد آن هستیم طنز فاخر است.
وی درباره جشنواره ها و تاثیر در كیفیت طنز اظهار كرد: جشنواره طنز سوره اولین جشنواره ای است كه به فیلم كوتاه به موضوع طنز پرداخته است و مطمئنا موثر است و نه در فیلم بلكه در همه زمینه های اجرایی موثر است وی پیشنهاد داد: در بخش تئاتر و فیلم نامه نویسی هم اگر در این جشنواره حضور داشت بهتر بود و همچنین در زمینه فیلم كوتاه موثرتر بود تا به غیر از فیلم به آثار نوشتاری هم در زمینه فیلم كوتاه پرداخته شود و این گونه مخاطب و هنرمندان بیشتری شركت خواهند كرد.
شادمانی در پایان درباره علاقه خود به طنز افزود: به طور ناخودآگاه به این عرصه از هنر روی آوردم و یك مقوله پیش بینی نشده بود كه بعد از خروجی كار به صورت طنز درآمده و به سفارش جای خاصی طنز نوشته نشده است. وی درباره كاری كه با عنوان "ننو" در جشنواره راه پیدا كرده است، افزود: زمانی كه این فیلم را كار كردیم كه موضوع آن درباره خوابگاه های تهران است، فكر نمی كردیم به صورت طنز دربیاید و به طور ناخودآگاه به سوی این فضا كشیده شد.
وی درباره جشنواره ها و تاثیر در كیفیت طنز اظهار كرد: جشنواره طنز سوره اولین جشنواره ای است كه به فیلم كوتاه به موضوع طنز پرداخته است و مطمئنا موثر است و نه در فیلم بلكه در همه زمینه های اجرایی موثر است وی پیشنهاد داد: در بخش تئاتر و فیلم نامه نویسی هم اگر در این جشنواره حضور داشت بهتر بود و همچنین در زمینه فیلم كوتاه موثرتر بود تا به غیر از فیلم به آثار نوشتاری هم در زمینه فیلم كوتاه پرداخته شود و این گونه مخاطب و هنرمندان بیشتری شركت خواهند كرد.
شادمانی در پایان درباره علاقه خود به طنز افزود: به طور ناخودآگاه به این عرصه از هنر روی آوردم و یك مقوله پیش بینی نشده بود كه بعد از خروجی كار به صورت طنز درآمده و به سفارش جای خاصی طنز نوشته نشده است. وی درباره كاری كه با عنوان "ننو" در جشنواره راه پیدا كرده است، افزود: زمانی كه این فیلم را كار كردیم كه موضوع آن درباره خوابگاه های تهران است، فكر نمی كردیم به صورت طنز دربیاید و به طور ناخودآگاه به سوی این فضا كشیده شد.

