بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

پایان همایش منطقه یک تئاتر ماه ؛ آغاز راهی جدید برای جشنواره تئاتر ماه

تاریخ ارسال : 1391/06/18

نخستین دوره همایش های منطقه ای تئاتر ماه، منطقه یك در حالی به كار خود پایان داد كه هنرمندان شركت كننده در این همایش موفق به دریافت گواهی شركت در این رویداد تئاتری شدند .
به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، نخستین همایش منطقه ای ، منطقه یك - شیراز، با اجرای شهرستان های كرمان، خوزستان، كهكیلویه و بویر احمد، هرمزگان به كار خود پایان داد و كارگردان های حاضر در این همایش لوح "گواهی شركت" كه از سوی مدیر مركز محافل و جشنواره ها اهدا شده بود را دریافت كردند.
روز سوم همایش در حالی برگزار شد كه نمایش "كمدی استشمامات" به نویسندگی و كارگردانی امیر طاهری 11 صبح به روی صحنه رفت،  نمایش " كمدی استشمامات " رضا گشتاسب با استفاده از یك كمدی موقعیت، دست به خلق یك قضای كمدی با ارزش های هنری بالا زده بود كه موجب رضایت مخاطبان این نمایش شده بود.
اجراهای بعدظهر همایش با اجرای نمایش "بدریه ما ادری " آغاز شد، در این نمایش كه به نویسندگی قاسم لطفی خواجه پاشا و كارگردانی حسین غلام شاهی به صحنه رفت،داستان این نمایش درباره اتفاقات حضور یك پزشكی ایرانی برای تحصیل در لندن و حضور یك پزشك عراقی در فضای اشغال خرمشهر كه با نامزد پزشك ایرانی برخورد می كند و اتفاقاتی پیش می آید.
در ادامه نمایش خیابانی "همه یه جورایی پامون گیره" به نویسندگی و كارگردانی سجاد نادریان در محوطه تالار ابوریحان برای مخاطبان اجرا شد، داستان این نمایش حماسه آفرینی مردان بی اداعای می پرداخت كه برای از جان خود گذشته اند و اینك با حضور یك نویسنده و دانشجوی رشته ادبیات یاد و خاطره بزرگی این غیورمردان به نمایش گذاشته می شد. همچنین نمایش "آپارتمان ابدی" به نویسندگی و كارگردانی مشترك آرش ساربان و علی بناییان برای حضار اجرا شد كه با استقبال بی سابقه ای روبرو شد. این نمایش با انتقاد از مسایل روز و فرهنگ آپارتمان نشینی نوعی نقد اجتماعی را به نمایش می گذاشت.
نمایش "t72" به نویسندگی و كارگردانی عبدالرضا سواعدی ، ساعت 20 در تالار ابوریحان به روی صحنه رفت، در این نمایش كارگردان با اشاره به مسایل جنگ و تاثیرات آن بر مردم خطه جنوب ایران به مسایل بعد از جنگ نیز می پرداخت.
نمایش اگر "موریانه ها نخندند" به نویسندگی و كارگردانی جلیل امیری، ساعت 21 در تالار استاد لایق به صحنه رفت، این نمایش به مسئله "نزول و بهره گیری" در زندگی و تاثرات آن می پرداخت. با اجرای این نمایش همایش منطقه ای شماره یك – شیراز به پایان رسید.
پس بازگشت از اجراها و در هتل محل اسكان گروه ها، لوح گواهی شركت در همایش، از سوی مدیر مركز محافل و جشنواره ها، لوح "گواهی شركت" در همایش منطقه ای - منطقه یك - شیراز به كارگردان های حاضر در این همایش به نمایندگی از گروه اهدا شد.