«در حلقه رندان» برگزار شد/ خواندن شعرهایی درباره المپیك
تاریخ ارسال : 1395/06/01

شاعران طنزپرداز با اشعاری انتقادی نسبت به مسائل شهری و اجتماعی، حلقه رندان را تشكیل دادند.
به گزارش روابط عمومی مرکز محافل وجشنواره های حوزه هنری، تازهترین برنامه پرطرفدار طنز «در حلقه رندان» كه یكشنبه آخر هر ماه برگزار میشود، 31 مرداد 1395 در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
در این مراسم، همچون گذشته شاعران و نویسندگان پیشكسوت و جوان طنزپرداز حضور داشتند و با اجرای داریوش كاردان، فضای مفرحی در سالن سوره حاكم بود. اما در عین حال، این اشعار خالی از محتوا و صرفا به قصد خنداندن حاضران نبودند و نگاههای اجتماعی و فرهنگی در آن ها وجود داشت.
به عنوان مثال، نادر ختایی در شعری كه با كنایه به سرعت اینترنت سروده بود، خواند:
خدایا اینترم را نت بفرما / كمی با سرعت جت ست بفرما
ندارم ماهی و مرغ مجازی / فقط دارم كمی املت، بفرما
ختایی همچنین شعری شامل شوخی با یك منتقد سینمایی خواند. پس از آن، ناهید نوری، سروده طنزش را با این مضمون خواند:
روزها فكر من این است و همه شب سخنم / كه چرا نیست در ابعاد وجود تو جَنم
از كجا آمدهای آمدنت بهر چه بود / هدف از خلقت خود را ننمایی به منم؟
وعده دادی كه مرا آنتالیا خواهی برد / ببر این دفعه مرا سمت شمال وطنم
جنس چینی شدهام گرچه خودم میدانم / كه به هر تقهی امثال شما میشكنم
حرفها دارم از این دست دلم میخواهد / همه حرف دلم را بزنم، ها بزنم؟
سیدحسن صفاری هم در انتقاد به وامهای كلان و فیشهای نجومی خواند:
ما زنده به آنیم كه آرام نگیریم / از وضع بد جامعه سرسام نگیریم
با املت و با ماست تن خویش بسازیم / تا لقمهای از سفره حكام نگیریم
مو در كف دستان كسی نیست برادر / از دولت بیچاره خود وام نگیریم
وقتی كه نه كار است نه پولی نه حقوقی/ پس همسر زیبا و خوشاندام نگیریم
اجرای شعر طنز همراه با گیتار توسط مهدی فرجاللهی، خواندن شعرهایی درباره المپیك، 28 مرداد و ... از دیگر بخشهای این برنامه بود.
برای اطلاع ازمهمترین اخبار جشنواره ها و محافل حوزه هنری ما را در کانال تلگرامی دنبال کنید.
