مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری:تئاتر استانها باید به جایگاه شایسته خود بازگردد
تاریخ ارسال : 1393/06/26
|
|
|
اگر امروز چراغی در تئاتر مذهبی روشن است ثمره تلاش هنرمندانی است که سالها در تئاتر سوره حضور داشتند و اکنون در تئاتر حرفهای کشور فعالیت می کنند. |
|
علی قربانی گفت: یزد، با توجه به ظرفیتهای موجود تنها استانی است که دو سال پیاپی به عنوان میزبان جشنواره منطقهای انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، مدیر مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری برگزاری جشنواره منطقه سه در استان یزد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جشنواره منطقهای تئاتر سوره ماه بر این اساس شکل گرفت که گروههای نمایشی استانها فرصت حضور در جشنواره کوچکتری را پیدا کنند و در فضای رقابتی آثارشان ارائه و دیده شود. علی قربانی افزود: در شیوههای قبلی فقط بازبینی آثار انجام می شد و شاید گروهها کار همدیگر را نمیدیدند اما در شکل جدید این اتفاق میافتد و شور و شوقی در تئاتر استانها به وجود آمده است. وی با بیان این نکته که به نظرم تئاتر استان ها در حال افول است ادامه داد: باید روی این مقوله خیلی کار شود تا تئاتر استانها به جایگاه شایسته خود برگشته و بتواند به لحاظ تکنیکی در جشنوارههای منطقهای و سراسری که ویترینی از عملکرد یک ساله مراکز استانی حوزه هنری است، حرفی برای گفتن داشته باشد. قربانی به دلیل فشردگی جشنواره هم اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل فشردگی جشنوارههای استانی و منطقهای شاید کمبود منابع مالی باشد و بخش دیگر آن کمبود امکانات استانها مانند سالنهای نمایش و تجهیزات است که مجبوریم جشنواره را به صورت فشرده برگزار کنیم اما اجرا و دیده شدن نمایشها، ارزیابی آثار توسط هیأت داوران و معرفی برگزیدگان از جمله اهداف آن است. این هنرمند اظهار داشت: معتقدم امروز اگر چراغی در تئاتر مذهبی ما و تئاتر مورد نظر حوزه هنری روشن است ثمره تلاش هنرمندانی است که سال ها در تئاتر سوره حضور داشتند و اکنون در عرصه تئاتر حرفه ای کشور فعالیت میکنند. مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری به برگزاری خوب جشنواره منطقه سه تئاتر سوره ماه در استان یزد اشاره کرد و ضمن قدردانی از مسئولان استان و تلاش همکاران حوزه هنری یزد در برگزاری هرچه بهتر این رویداد نمایشی افزود: یزد، با توجه به ظرفیت های موجود تنها استانی است که دو سال پیاپی به عنوان میزبان جشنواره منطقه ای انتخاب شد. قربانی با اشاره به برگزاری جشنواره در شهرستان تفت ادامه داد: امسال برای اولین بار بود که جشنواره منطقهای در شهرستان برگزار میشد و در مجموع تجربه خوبی بود که لازم میدانم از مسئولان و مردم تفت هم تشکر کنم. جشنوارهٔ منطقهٔ سه بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه با حضور هنرمندان استانهای یزد، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان 22 و 23 شهریورماه به میزبانی حوزه هنری استان یزد در شهرستان تفت برگزار شد. |

