كلانتری: جشنواره سوره ماه محل گفت و گوی فرهنگهای مختلف است
تاریخ ارسال : 1393/06/18

سلیمه كلانتری، از شركت كنندگان جشنواره منطقهای تئاتر سوره ماه، معتقد است كه این جشنواره محل تبادل تكنیكهای بازیگری و كارگردانی و همچنین محلی برای گفت و گوی فرهنگهای مختلف با آداب و رسوم متفاوت است. سلیمه كلانتری از شركت كنندگان جشنواره منطقهای تئاتر سوره ماه كه با نمایش «مهرهها» از استان هرمزگان در این جشنواره حضور دارد در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در اثر نمایشی خود در جشنوارههای منطقهای گفت: این نمایش درباره زنی است كه پدر شوهرش به دریا رفته و گرفتار موجودات دریایی شده است، و این زن سعی دارد برای نجات او اقدامی انجام دهد. وی افزود: این نمایش كه از آداب و رسوم منطقه جنوب ایران بهره گرفته است، استواری زنی را به صحنه میآورد كه با سختی و مشقت فراوان سعی دارد خاك و وطن خود را حفظ كند، این نمایش را با بهره گیری از موسیقی محلی كه به صورت زنده، به اجرای نمایش ما یاری میرساند برای اجرای صحنه ای آماده كرده ایم. این كارگردان سپس در مورد رقابتی شدن جشنواره گفت: رقابتی شدن جشنواره منطقهای سوره ماه، كه پیش از این به صورت همایش برگزار میشد، باعث میشود كیفیت آثار بالا برود، از سوی دیگر باعث ایجاد شدن انگیزه مضاعف در گروههای نمایشی و تئاتر شهرستانها میشود، به طوری شخصی میتوانم بگویم همین عامل رقابتی شدن باعث شده اعضای گروه نمایش ما انرژی زیادی برای خوانش، تحلیل نقش و تمرینات بگذارند. وی افزود: از حوزه هنری به خاطر حمایتهای بیدریغی كه از تئاتر شهرستان انجام میدهد، بسیار متشكرم، این نهاد فرهنگی – هنری با اختصاص امكانات و سالن تمرین در روند تمرین، اجرا و حضور در جشنواره استانی كمك شایانی كردند. كلانتری در پایان گفت: حوزه هنی از بسیاری از نهادهای فرهنگی كشور فعالتر بوده است، در زمینه تخصصی تئاتر، این نهاد هنری با برگزاری جشنواره سوره ماه، شوق و شور فراوانی در شهرستانها ایجاد میكند، باعث آشنایی هنرمندان شهرهای مختلف با یكدیگر میشود، تكنیكهای بازیگری و كارگردانی متفاوت رد وبدل میشود و میتوان گفت نوعی گفتگوی فرهنگی میان شهرهای مختلف با رسوم متفاوت شكل میگیرد، این خود باعث رشد افراد است به همین خاطر باز هم از مسولین حوزه هنری باز هم تشكر میكنم.
