بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان خوزستان ؛ حضور كارشناسان موجب رشد و بالندگي هنرمندان جوان مي شود

تاریخ ارسال : 1391/05/04


مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان خوزستان گفت: حضور كارشناسان هنرهاي نمايشي حوزه هنري مركز در  استان هاي كشور باعث رشد و بالندگي هنرمندان جوان در مراكز استاني مي شود.
به گزارش روابط عمومي نهمين جشنواره سراسري تئاتر ماه، محمد غدير زاده با بيان اين مطلب افزود:  برگزاري جشنواره منطقه اي تئاتر ماه باعث مي شود تا هنرمندان استاني خودشان را در يك مرحله رقابتي محك بزنند و آثار نمايشي خود را با استان هاي ديگر مقايسه كنند تا ضمن مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت نمايش خود محكي جدي در ميان ساير گروه هاي شركت كننده را تجربه كنند.
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان خوزستان با اشاره به متون پذيرفته شده اين استان اظهارداشت: پس از پايان ارزيابي متون نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه به تشخيص كارشناسان هنرهاي نمايشي حوزه هنري مركز، يك نمايشنامه در بخش صحنه ای كودك و نوجوان با نام «ماه تي تي» به نویسندگی اردشير صالح پور از استان خوزستان براي توليد و رقابت بر سر حضور در همايش منطقه اي نهمين جشنواره سراسري تئاتر ماه معرفي شده كه هم اكنون اين نمايش مراحل تمرين و آماده سازي خود را در كارگاه نمايش حوزه هنري استان خوزستان طي مي كند.
گفتني است، طبق فراخوان اعلام شده ؛ حداكثر سه نمایشنامه در بخش بزرگسال، سه نمايشنامه در بخش خیابانی و یک نمایشنامه در بخش کودک و نوجوان از میان متون ارسالی از سوی هر استان انتخاب و زیر نظر کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید خواهد شد و  پس از تولید به تشخیص کارشناسان مربوطه حداكثر دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یک نمایش در بخش کودک و نوجوان برای همایش منطقه ای که در 5 منطقه کشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.
شايان ذكر است، استان خوزستان در كنار استان هاي شيراز، بوشهر، كرمان، هرمزگان، كهكيلويه و بوير احمد در منطقه ي يك  همايش هاي منطقه اي تئاتر ماه حضور دارد كه از تاريخ 15 لغايت 18 شهريور  ماه با ميزباني شهر شيراز  برگزار خواهد شد.