بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

علی قربانی خبر داد: رایزنی برای حضور نمایش‌های تولید شده در مراکز استانی حوزه هنری در جشنواره تئاتر فجر

تاریخ ارسال : 1392/04/17



علی قربانی ، از انجام توافق‌هایی بین دبیرخانه‌ی جشنواره تئاتر سوره‌ی ماه و دبیرخانه‌ی سی‌و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری و به نقل از سایت صحنه، علی قربانی، مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری گفت: دیدار ما با آقای دکتر عالی‌زاد، با دعوت دکتر امینی در حوزه هنری انجام گرفت و مقرر شد تقاضای ما برای امکان حضور نمایش‌های تولید شده در مراکز استانی حوزه هنری در جشنواره‌ی‌های استانی اداره کل هنرهای نمایشی و جشنواره‌ی فجر، بررسی شود.
مدیر اجرایی جشنواره‌ی تئاتر سوره‌ی ماه؛ به خبرنگار صحنه اظهار داشت: هفته‌ی گذشته در دیداری که با جناب آقای دکتر عالی‌زاد؛ دبیر محترم جشنواره‌ی سی‌و دوم جشنواره‌ی تئاتر فجر؛ داشتیم توافقاتی انجام شد که می‌تواند برای هنرمندان تئاتر مراکز استانی حوزه هنری، مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: دیدار ما با دکتر عالی‌زاد، با دعوت دکتر امینی در حوزه هنری انجام گرفت و مقرر شد تقاضای ما برای امکان حضور نمایش‌های تولید شده در مراکز استانی حوزه هنری در جشنواره‌ی‌های استانی اداره کل هنرهای نمایشی و جشنواره‌ی فجر، بررسی شود. همانطور که می‌دانید، نمایش‌هایی می‌توانند در بخش چشم‌انداز جشنواره فجر و جشنواره‌‌های استانی شرکت کنند که قبلا در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند. سال گذشته نمایش‌های هنرمندان ما که در همایش‌های منطقه‌ای جشنواره‌ی تئاتر ماه شرکت کرده بودند، از امکان حضور در جشنواره‌ی استانی محروم شدند.
قربانی ادامه داد: ما متعقدیم همایش‌های منطقه‌ای تئاتر ماه، جشنواره نیستند و هیچ داوری‌ای در آن انجام نمی‌شود و افتتاحیه و اختتامیه نیز ندارد. به عبارتی،‌همایش‌های منطقه‌ای، یک تجمیع بازبینی آثار تولیدی مراکز استانی برای حضور در جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه است. بنابراین برگزاری این همایش‌ها، نباید مانع امکان حضور نمایش‌های هنرمندان ما در جشنواره‌های استانی و جشنواره‌ی فجر باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین نمایش‌هایی که در حوزه هنری اجرای عموم خود را طی کرده‌اند (در تهران حداقل 15 اجرا و در شهرستان‌ها حداقل 7 اجرا) می‌توانند برای حضور در بخش مرور جشنواره‌ی بین‌المللی تئاترفجر، تقاضا بدهند.
قربانی در پایان گفت: حوزه هنری همچون سال‌های گذشته امکانات اجرایی خود را در اختیار جشنواره‌ی تئاتر فجر قرار خواهد داد و آرزومندیم این رویداد بزرگ تئاتر کشور امسال بتواند با تدبیر جناب آقای دکتر عالی‌زاد در مسیر تعالی خود، گام‌های بلندی بردارد. همچنین امیدواریم تئاترهای تولیدی حوزه هنری نیز بتوانند در رویداد مهم خوش بدرخشند.