بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

سلمان نظافت یزدی: چاپ آثار برتر هنرمندان را به ضعف های خود آگاه می کند

تاریخ ارسال : 1394/01/19

تقدیر شده در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: چاپ آثار جشنواره باعث می شود تا هنرمندانی که اثرشان به جشنواره راه پیدا نکرده است نسبت به آثار انتخاب شده شناخت بدست آورند و از ضعف های خود آگاه شوند.

سلمان نظافت یزدی  شاعر کشورمان که با شعر "تکرار درد" در بخش شعر نو دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره توانست رتبه تقدیری دوم را کسب کند، گفت: این شعر که درونمایه ای اجتماعی دارد در آن سعی دارد به نوعی به اعتراض اجتماعی بپردازد.

وی  با اشاره به اینکه انتشار کتاب جشنواره باعث آشنایی هنرمندان با دیگر آثار منتخب می شود، گفت: با چاپ آثار جشنواره، هنرمندانی که اثرشان به جشنواره راه پیدا نکرده است، می توانند نسبت به آثار انتخاب شده شناخت بدست آورند و از ضعف های خود آگاه شوند. همچنین چاپ کتاب می تواند به هنرمندان کمک کند تا نسبت به نوع نگاه داوران در انتخاب آثار آشنا شوند.

وی  با بیان اینکه در دوره یازدهم جشنواره نیز رتبه سوم را در این بخش کسب کردم، گفت: این جشنواره یکی از جشنواره های معتبر و با سابقه کشور است و کمتر جشنواره ای در کشور است که عمر آن به عدد 10 برسد به همین خاطر شرکت در آن رزومه خوبی برای هنرمندان به حساب می آید.

این شاعر کشورمان در خصوص  اهدای تندیس جشنواره  به رتبه های اول  گفت:  این جشنواره برخلاف سایر جشنواره  های ادبی فقط به رتبه نخست تندیس اهدا می کند که اگر شرایطی فراهم شود تا به رتبه های دیگر نیز تندیس اهدا شود باعث ایجاد انگیزه ای دو چندان در میان هنرمندان می شود .

نظافت یزدی با بیان اینکه کارگاه های جشنواره باید فضای گفتمانی داشته باشد، خاطر نشان کرد: بوجود آمدن فضایی برای تبادل و گفت و گو باعث می شود تا هنرمندان شرکت کننده نیز در بحث های گروهی مشارکت داشته  باشند و با ایجاد فضای تعاملی میان هنرمندان و اساتید، کارگاه های مفیدتر و پربهره ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعریف کردن بخشی با عنوان پیشکسوتان در جشنواره می تواند به ایجاد انگیزه در هنرمندان جوان منجر شود، گفت:  ویژگی جوان بودن این جشنواره یکی از شاخصه های آن است و به نوعی شاعران متولد دهۀ 60 و 70 خیلی با شاعرانی که در دهۀ 60 شعر می سرودند ارتباط ندارند و به نوعی اگر این ارتباط برقرار شود از گسست میان آنها جلوگیری می شود و این جشنواره زمینه ای برای آشتی و نزدیک شدن ارتباط ها می شود.